Andorra es vol situar al capdavant de la mobilitat elèctrica

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, i el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, han presentat el conveni de col·laboració signat avui entre el Govern, els comuns, FEDA, les distribuïdores elèctriques, l’Automòbil Club d’Andorra i l’Associació Importadors de Vehicles d’Andorra per a la implantació del vehicle elèctric i híbrid endollable.

Aquest conveni és el punt de partida per situar Andorra al capdavant de la mobilitat elèctrica amb l’objectiu d’aconseguir que en un termini de tres anys circulin al Principat uns 500 vehicles elèctrics.

page2_img1

El llibre blanc de l’energia ja va recollir la necessitat de potenciar la mobilitat elèctrica, i en vista de la implementació que hi ha fins al moment al Principat, i de les mesures que han adoptat altres països per potenciar aquesta modalitat, s’ha decidit engegar un projecte global amb tots els actors públics i privats implicats.

La mobilitat sostenible és un dels punts que contempla la COP21, per la repercussió de la contaminació dels vehicles en el medi ambient. Així, la ministra de Medi Ambient i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha assenyalat que afavorir la mobilitat elèctrica suposarà beneficis energètics i mediambientals, i s’aconseguirà també millorar la qualitat de l’aire i la contaminació acústica dels entorns.

Tal com ha explicat l’assessor de Medi Ambient, David Astrié, el vehicle elèctric està perfectament adaptat al model actual de mobilitat interna d’Andorra, on la majoria dels trajectes són d’entre 2,5 i 10 quilòmetres. A més, per als trajectes de llarga distància, els vehicles híbrids, que permeten el funcionament amb benzina quan s’esgota la bateria, també són una bona opció de mobilitat sostenible econòmica i respectuosa amb el medi ambient.

page2_img1

Així, Alcobé ha indicat que la voluntat del projecte és posicionar Andorra com a país capdavanter en mobilitat elèctrica, assolint el segon lloc en el rànquing mundial, per darrera de Noruega.

Per assolir els objectius i incentivar els privats perquè adquireixin vehicles elèctrics el Govern dissenyarà una política d’incentius amb ajuts econòmics directes, desenvoluparà un marc normatiu que ho afavoreixi i permetrà que aquests vehicles circulin pel carril bus. Alhora, els comuns col·laboraran en la implantació de punts de càrrega a la via pública i afavoriran la gratuïtat d’aparcaments públics.
Des de l’Automòbil Club, a més, es dinamitzarà i promourà l’ús del vehicle elèctric. FEDA i les distribuïdores elèctriques facilitaran la implantació de les infraestructures de càrrega domèstiques.

page2_img1

Pel que fa als concessionaris de vehicles, han adoptat el compromís d’assegurar l’oferta de mercat de vehicles elèctrics i híbrids endollables, adaptant els punts de venda i els tallers segons els requeriments tècnics i disposant del personal format. A més, també participaran de l’ajut econòmic per a la compra de vehicles elèctrics complementant l’aportació del Govern.

Finalment, les institucions públiques també assumiran el seu rol exemplar. En aquest sentit, Calvó ha anunciat la licitació que es va aprovar dimecres per adquirir el primer vehicle elèctric del Govern. Aquest serà el primer de cinc vehicles elèctrics que adquirirà el Govern en un termini de tres anys.

Font: Govern d’Andorra

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.