Plataforma LIVE celebra l’Assemblea General LIVE 2016

La Plataforma LIVE celebra l’Assemblea General LIVE 2016 coincidint amb la inauguració del 17è punt de recàrrega ràpida a Barcelona en homenatge a Santiago Losada Suárez

Ahir es va rendir homenatge en memòria de don Santiago Losada Suárez, mort als 45 anys a Madrid el 2 de desembre del 2015. Santiago Losada portava anys promovent la mobilitat elèctrica, sent un dels pioners a Espanya, tant a través de l’empresa Urbaser a Barcelona on ocupava el càrrec de Responsable de Control Operatiu, amb la seva col·laboració en la Plataforma LIVE on exercia el càrrec de representant dels membres col·laboradors, com a través de AEDIVE, associació que presidia i en el seu recent càrrec com a Director de Sostenibilitat en el Grup ETRA. Era una persona respectada i valorada en el sector pel seu talent, energia i la seva capacitat d’aconseguir que els projectes es transformessin en realitat.

“L’acte de homenatge a D. Santiago Losada Suárez promogut per Urbaser, AEDIVE, ETRA, i la Plataforma LIVE amb motiu de la inauguració d’un punt de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics ha reunit a més d’un centenar assistents.”

Durant l’acte d’homenatge, organitzat conjuntament per Urbaser, AEDIVE, ETRA i la Plataforma LIVE s’ha inaugurat un nou punt de recàrrega ràpida al carrer Roc Boronat al costat de la primera superilla de Barcelona, instal·lat per l’Ajuntament de Barcelona amb equip cedit per Endesa, dins del programa europeu GrowSmarter.

Conjuntament amb el nou punt de càrrega també s’ha instal·lat una placa commemorativa en memòria a D. Santiago Losada Suárez. Al 2013 amb el suport del Santiago d’Urbaser es va instal·lar el primer punt de recàrrega ràpida trio standard, el primer d’Espanya, a la sortida 23 de la Ronda Litoral de Barcelona.

page2_img1

Tres anys després, la xarxa pública d’estacions de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics a Barcelona s’ha ampliat amb uns 17 punts que garanteixen a tots els usuaris de vehicle elèctric (VE) a Barcelona disposar a menys de 2km d’una estació per carregar 120km d’autonomia en menys de 30 minuts.

Barcelona des del desembre 2013 es va definir com a estació estàndard per a la recàrrega d’un equipament que inclou els tres tipus de connector (Chademo, Mennekes, Combo) que responen al 100% dels modes de recàrrega dels VE que es comercialitzen a Europa. La potència elèctrica instal·lada (50kW) equivalent a la d’un edifici de 12 habitatges permet la recàrrega d’uns 120 km d’autonomia en menys de 30 minuts. L’accés a la xarxa de recàrrega a la ciutat de Barcelona és gratuïta per tots els usuaris de VE que tan sols necessiten la targeta de vehicle elèctric de l’Ajuntament de BCN.

“Amb aquest nou punt de recarrega ràpida, l’Ajuntament de Barcelona amplia la seva xarxa de punts de recàrrega ràpida a 17 punts al municipi de Barcelona.”

Aquesta targeta també ofereix la possibilitat d’obtenir tiquet d’estacionament a tarifa zero euros a les zones regulades de la ciutat, places verdes i blaves, segons la regulació horària de cada zona.

page2_img1

Actualment hi ha més de 2.000 vehicles elèctrics registrats per obtenir aquesta targeta de VE de l’Ajuntament. La xarxa pública d’estacions de recàrrega ràpida de Barcelona ha subministrat gratuïtament 640.000 kWh d’electricitat anualment, que equivalen a més de tres milions de km recorreguts en VE i suposen una reducció de 448 tones de CO2 i 960 kg d’estalvi en NOx. Aquesta xarxa de carregadors de Barcelona es complementa amb les mesures de L’AMB, que preveu 10 carregadors trio standard en l’any 2017 i amb el pla PIRVEC de l’ICAEN que preveu fins a 100 punts de recàrrega rapida a Catalunya per al 2019.

“La Plataforma LIVE, que té com objectiu la promoció de la mobilitat amb vehicles d’energies alternatives, celebra la reunió de l’Assemblea General LIVE per fer balanç de l’any 2016 i acordar el pla d’acció pels anys 2017 i 2018.”

Durant aquesta jornada, la Plataforma pública-privada LIVE també ha celebrat l’Assemblea General anual, presidida per la Regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, la Mercè Vidal, on s’han avaluat les tasques portades a terme per l’entitat durant el 2016 amb la finalitat d’impulsar la mobilitat sostenible i els vehicles d’energies alternatives.

page2_img1

“Barcelona és un referent i tenim un model que desitjarien tenir altres ciutats. El millor de la plataforma Live és que ofereix aquest contacte proper entre institucions tan diferents que serveixen de far i d’ajuda per exemplificar que el VEU no és una qüestió futurista sinó una realitat a aplicar a les ciutats, especialment en la nostra” afirma la regidora.

Després de renovar el passat octubre el conveni multilateral de col·laboració entre l’administració pública i entitats privades per continuar la seva activitat, la Plataforma LIVE ha fet un balanç positiu d’aquest any, doncs gràcies al suport i a la promoció de vehicles i infraestructures d’energies alternatives que realitza l’entitat i els seus membres, Barcelona i Catalunya lideren les matriculacions de vehicle elèctric de tot l’Estat.

“Dels 4.023 vehicles elèctrics matriculats al 2016 a Espanya, el 36% s’han matriculat a Catalunya i un 14% al municipi de Barcelona.”

Segons dades de la DGT, del total de noves matriculacions de vehicles elèctrics al 2016 (4.023 VE), el 36% s’han matriculat a Catalunya i un 14% al municipi de Barcelona. La Plataforma LIVE aposta per una Barcelona més néta amb la reducció de les emissions de CO2, de la contaminació local de l’aire (PM10 i NOx), el soroll, l’estalvi d’energia i el foment de les fonts d’energia renovable amb la implementació dels vehicles elèctrics i gas.

page2_img1

Al llarg de l’Assemblea General, Ángel López, director executiu de la Plataforma LIVE ha explicat el pla d’acció de la Plataforma per als dos anys següents amb l’aprovació de nou reptes de caire urbà, social, comunicatiu, educatiu i d’infraestructures amb un sol objectiu, que és fomentar la mobilitat sostenible, essencialment dels vehicles elèctrics i de gas natural a Catalunya i Barcelona.

Aquests nou reptes són la popularització del vehicle elèctric, la introducció del vehicle elèctric en flotes privades i en activitats educatives i d’oci, la promoció del gas natural vehicular (GNV) en flotes i ciutadans, la promoció de la mobilitat elèctrica per a treballadors, el desenvolupament de plans de mobilitat elèctrica a municipis, la promoció d’energies alternatives a les flotes públiques, millorar l’experiència de l’usuari de vehicle elèctric amb solucions TIC i el desenvolupament d’una guia d’aplicació d’autobusos elèctrics. Tots junts representen el pla d’acció de la Plataforma i engloben les sinergies entre tots els membres de la Plataforma a portar a terme amb un pressupost de més de mig milió d’euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.