L’empresa britànica TRL desenvolupa un sistema de recàrrega inalàmbrica per carreteres

El principal problema dels cotxes elèctrics és l’autonomia de la seva bateria, per això, per a resoldre aquest gran inconvenient, l’empresa britànica TRL ha adaptat la tecnologia sense fils per convertir les carreteres en enormes carregadors de bateries.
TRL està començant a realitzar les seves primeres proves al Regne Unit, ja que ha guanyat el contracte ofert per l’Agència de Transport d’Anglaterra. Les proves es realitzaran durant 18 mesos amb l’ajuda de Highways England, sent el seu principal objectiu provar aquesta nova tecnologia abans de decidir si es porta a terme aquest projecte a les carreteres públiques d’Anglaterra.

Com es recarregaran els automòbils?
El model d’aquest carregador sense fils es basa en disparar polsos electromagnètics quan es detecta que un cotxe passa sobre un emissor d’energia incorporat sota l’asfalt.

page2_img1

El pols electromagnètic ha de ser potent perquè es transfereixi suficient electricitat durant el pas del vehicle.
Per aquest motiu, mentre no són necessàries, les bobines emissores d’electricitat romanen en repòs, apagades.
A més, per motius de seguretat és important controlar amb precisió el moment en què les bobines col·locades per sota de la via produeixen el camp electromagnètic, ja que si no podrien causar danys.

Més autonomia per a aquest tipus de vehicles
Els punts de recàrrega per a cotxes elèctrics segueixen sent una excepció i encara són necessàries diverses hores per a una càrrega completa. Un problema que amb aquest projecte es solucionarà.

Com cobraran la recàrrega de la bateria?
El projecte preveu que els conductors rebran, a través d’una aplicació o al seu correu electrònic, la factura amb la despesa que hagin realitzat. El que encara no se sap és com mesuraran el consum realitzat per cada vehicle; si ho faran amb lectors de matrícula, sensors de presència amb ID propis,…

No és l’únic projecte d’aquest tipus
Encara que és un projecte totalment nou, no és el primer de la seva categoria, ja que a Corea del Sud hi ha un tram de 12 km en què es carreguen els autobusos elèctrics a mesura que circulen.Del que no hi ha dubte, és que aquestes proves ajudaran a crear una xarxa de carreteres més sostenibles i obriran noves oportunitats de negoci per al transport de mercaderies al llarg de tot el món.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.