Rècord del món en distancia recorreguda per un vehicle elèctric

Els noruecs Bjorn Nyland i Morgan Tørvolt han aconseguit recórrer 728,7 quilòmetres al volant d’un TESLA P85D sense fer cap recàrrega intermèdia, fet que suposa un nou rècord en distància recorreguda per un vehicle 100% elèctric.

La mobilitat elèctrica va creixent de forma imparable aconseguint noves fites. Aquest és el cas de l’autonomia de les bateries. Si hi ha un fabricant mundial que es diferencia de la resta en quan a autonomia de les seves bateries aquest és TESLA. Aquest és un dels principals camps de batalla del sector i promet una dura carrera per assolir autonomies impensables avui en dia.

page2_img1

La fita assolida per aquests amics noruecs s’explica gràcies a que la distància recorreguda s’ha realitzar a velocitats mitjanes molt baixes, al voltant dels 40 km/h, en superfícies amb poc desnivell i amb conduccions molt suaus.

La marca s’ha realitzat amb la bateria de 85 kWh que no és la més gran de Tesla, perquè des de fa uns mesos està disponible la de 90 kWh que, amb les matemàtiques a la mà, hauria pogut portar els seus dos ocupants fins als 771 km, uns 43 quilòmetres més.

El rècord anterior aconseguit per David i Adam Metcalf, data de 2012. Van aconseguir recórrer 681 quilòmetres amb una sola càrrega amb un Metron 7, un monovolum de Mazda convertit a elèctric.

page2_img1

A meitat del viatge, els dos amics van decidir senyalitzar el seu vehicle amb un cartell que anunciava que el seu vehicle anava a baixes velocitats ja que es tractava d’una prova. D’aquesta manera van aconseguir que els nervis dels altres conductors es relaxessin una mica.

Evidentment aquesta marca quedarà registrada per a la història dels rècords però no suposa cap pas endavant en les autonomies de vehicles elèctrics, ja que se suposa que la velocitat a la que s’han de moure aquests vehicles ha de ser superior als 39 Km/h.

El viatge ha començat i acabat al supercargador danès de Rødekro. El consum mitjà ha estat de 10,6 kWh/100 km, cosa que només s’aconsegueix, i més en un cotxe de més de dues tones de pes com el Model S, tractant l’accelerador amb molta cura i reduint la velocitat.

Aquests són les dades obtingudes durant el viatge:

Distància: 728,7 km
Energia consumida: 77,5 kWh
Mitjana de consum d’energia: 10,6 kWh/100 km
Temps: 18 hores 40 minuts
Velocitat mitjana: 39 km/h
Temps de parades: 1 hora
Temps total: 19 hores i 40 minuts
Elevació màxima: 94 metres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.