Siemens construirà la primera autopista elèctrica a Suècia

Siemens instal·larà un sistema de catenària per a camions híbrids a Suècia.

El contracte va ser adjudicat per l’Administració de Transport de Suècia al comtat de Gävleborg. El sistema de catenària electrificarà un tram de dos quilòmetres de l’autopista E16, al nord d’Estocolm, en una fase de proves del nou sistema. Els resultats de la prova estaran disponibles dos anys després del començament de la fase de demostració i es marquen com a objectiu resoldre la idoneïtat del sistema per al seu ús comercial en un futur.

page2_img1

L’autopista elèctrica és dues vegades més eficient que els motors de combustió interna. Segons Roland Edel, de Siemens Mobility, això vol dir que no només es redueix a la meitat la despesa d’energia, sinó que també redueix la contaminació en l’aire local. L’híbrid elèctric és el primer pas cap als vehicles elèctrics que tindran un paper cada vegada més important en el desenvolupament del transport de mercaderies sostenible.

El nucli del sistema és un pantògraf intel·ligent combinat amb un sistema de propulsió híbrid. Un sistema de sensors permet al pantògraf connectar-se al sistema de catenària i desconnectar-automàticament a velocitats de 90 km/h. Els camions equipats amb aquest sistema utilitzen l’energia elèctrica des de la línia aèria de contacte, permetent que circulin de manera eficient i amb zero emissions directes mentre són conduïts. A les carreteres sueques que no disposin d’aquesta infraestructura de catenària, els vehicles podran utilitzar el sistema híbrid dièsel. Com a alternativa, el sistema podrà funcionar, per exemple, amb gas natural comprimit o amb bateria.

page2_img1

El concepte d’autopista elèctrica desenvolupat per Siemens combina la provada tecnologia ferroviària amb la flexibilitat del transport per carretera, assegura Jan Nylander, líder del projecte per al Comtat de Gävleborg. Combinat amb la tecnologia híbrida de Scania, provocarà una reducció en el consum de combustible i de les emissions, mentre el pantògraf intel·ligent garanteix que els vehicles per autopistes elèctriques siguin tan flexibles com els convencionals.

El projecte de demostració es durà a terme a la E16 que connecta les regions de Dalarna i Gävleborg, regions industrials dominades per les indústries de l’acer, paper i mineria. Durant la fase de demostració s’empraran dos vehicles. Es tracta dels camions híbrids elèctrics fabricats per Scania i adaptats, en col·laboració amb Siemens, per operar sota aquest sistema de catenària.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.