SCUTUM resol dubtes sobre les motos elèctriques

Un dels principals col·laboradors del portal mobilitatelectrica.cat, el fabricant de motos elèctriques SCUTUM, ha preparat un document amb el qual es pretén resoldre els principals dubtes sobre les motos elèctriques.

Aquestes són alguns dubtes que tenen els conductors a l’hora de decidir-se en comprar un scooter elèctric en lloc d’un de combustió.

No hi ha suficients punts de càrrega a les ciutats.
És cert, les ciutats i municipis encara no estan equipats amb suficients punts de càrrega i són bastant escassos o nuls en algunes poblacions. No obstant això, cada vegada són més els ajuntaments que van apostant per la mobilitat elèctrica incloent nous punts als seus municipis.

page2_img1

Scutum ha desenvolupat el model scooter S01 amb bateria extraïble (disponible a mitjans de 2016) que soluciona aquest problema. Aquesta pot ser transportada fàcilment a manera de carret i la bateria pot ser recarregada a qualsevol presa de corrent, ja sigui a casa, l’oficina, a la comunitat,… Les bateries triguen a recarregar-se totalment de 2 a 6 hores, depenent de la potència que tinguis contractada.
La bateria dissenyada per Scutum té una autonomia que permet conduir durant tot el dia sense la necessitat de carregar-la, podent així recarregar durant la nit i tenir-la a punt per al dia següent. Disposen de 4 capacitats de bateries que van des d’1,5 kWh fins a 6 kWh aconseguint, amb la capacitat de 6 kWh, una autonomia mitjana superior als 100 km.

Són més cars que els scooters de combustió.
El preu d’adquisició és més elevat però s’amortitza ràpidament pel baix cost energètic i de manteniment ja que el consum energètic per recórrer 100 km és de 0,60 € enfront dels 6 € d’un vehicle de combustió i el manteniment és només part cicle (rodes i Frens) ja que no disposa de peces de fregament i desgast com un vehicle de combustió (corretja, filtres, bugies, tub d’escapament,…).
Actualment el govern té previst el llançament de pla MOVEA amb el qual es redueix el 40% el preu d’adquisició. I per als residents a Catalunya la Generalitat ha obert un pla d’ajudes (fins a finalitzar pressupost) del 30% per a flotes i del 20% per a particulars sobre el preu d’adquisició. Acollint-se a aquests ajuts es pot equiparar el preu a un scooter de combustió i des del primer dia estalviarem conduint un scooter elèctric.

Quin cost de manteniment té un scooter elèctric?
El cost de manteniment d’un scooter elèctric és molt menor. Únicament és aconsellable revisar de manera periòdica l’estat dels frens i rodes de la moto, ja que no requereixen olis, filtres ni peces de substitució.
A més també estalviaràs en temps, una aplicació de diagnòstic electrònic detecta problemes en segons i agilitza el teu pas per taller.

Quadre comparatiu de costos

No sé el que sol durar la vida d’una bateria, i si se m’espatlla?
Scutum durant els últims 4 anys ha treballat en aconseguir la major durabilitat, control i seguretat de les seves bateries, totes de liti. Per a això ha disposat d’un sistema de gestió de les bateries BMS (Batery Management System) el qual controla voltatges, temperatures, càrregues i descàrregues, aconseguint un control màxim sobre les bateries i així allargar la seva vida.

page2_img1

S’estima que les bateries d’Scutum, als 1000 cicles de càrrega, han d’estar per sobre del 80% de la seva capacitat. Igualment disposen de l’opció financera de Renting a 4 anys amb la qual garantim la vida de la bateria. En cas de desgast de la bateria es podria procedir a substituir la bateria completa (Caixa, cables, BMS, cel·les,…) o substituir només les cel·les. Actualment el liti està baixant a un ritme molt alt per l’increment del seu consum i la millora de la tecnologia pel que en pocs anys quan hagis de substituir les cel.les el preu serà molt inferior a l’actual.
A Scutum analitzen les necessitats del client i assessoren sobre quina és la capacitat de bateria que hauria de muntar a la plataforma S02. D’aquesta manera el client compra en base al que necessita per ala seus recorreguts diaris.

Scutum és una marca relativament nova en el mercat, no em dóna prou confiança.
Scutum és marca 100% nacional i està avalada per Repsol, La Caixa i el CDTI. Els seus fundadors i enginyers són professionals del sector de l’automòbil des de fa més de 25 anys. Les motos Scutum donen totes les garanties, més tenint en compte que els components són nacionals.

Si carrego la bateria a casa m’augmentarà molt la factura de la llum.
Fals. L’ideal és recarregar durant la nit o quan la tarifa és més baixa. D’aquesta manera ni ho notaràs, tot el contrari, estalviaràs en despeses de combustible.
En el cas que visquis en una comunitat, segons la llei espanyola vigent, no cal el consentiment d’aquesta, només has d’informar-los de la instal·lació de l’endoll. La despesa aproximada de recarregar totalment la bateria és de 0,50 cèntims.
També pots recarregar-la a la feina o en els punts de recàrrega públics que són cada vegada més majoritaris.

Els scooters elèctrics no corren tant i la potència no és la mateixa.
Fals, tenen una gran potència. Tots els que proven una Scutum es sorprenen de la potència instantània de l’scooter.
La S01 arriba als 50 km/h en 4 segons, podent arribar a una velocitat màxima de 100km/h, el necessari per circular a les ciutats. Tenen tres models de conducció segons les necessitats: City, Sport i Eco. I sumen com a novetat l’opció de Marxa Enrere.

Em preocupa que no emetin sorolls de cara als vianants.
Amb qualsevol vehicle que es condueixi cal anar amb precaució. El que no emeti sorolls cal veure-ho com un avantatge ja que s’ajuda a reduir la contaminació acústica en els nuclis urbans.

Font: SCUTUM

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.