Una nova bateria permetrà cotxes elèctrics recórrer 600 km sense recarregar

Investigadors del departament de Química i del Centre de Grafè de la Universitat de Cambridge han creat una nova bateria experimental basada en liti-aire, que en teoria augmentaria substanciosament la seva capacitat i el nombre de cicles que es pot recarregar. Se les ha anomenat “les bateries definitives” per totes les millores que tenen enfront de les de liti-ió, que s’usen en tota classe d’aparells.
Segons l’estudi publicat avui a la revista ‘Science’, el prototip es basa en un elèctrode altament porós de carboni fet de grafè i additius que alternen les reaccions químiques, sent més estable i eficient en una tecnologia per ara en fase d’experimentació.
Aconseguirien una eficiència energètica del 93%, augmentaria la seva capacitat, serien més lleugeres i els permetria aconseguir 2.000 cicles de càrrega
El concepte de bateria liti-aire és similar al d’un motor de combustió. En essència, aquesta tecnologia fa servir l’aire per ajudar a la reacció química que genera l’electricitat necessària perquè els equips facin servir la seva càrrega. El problema és que, en prototips anteriors, durant la descàrrega es formava peròxid de liti, que competeix amb diverses reaccions secundàries que ataquen a l’electròlit, reduint la seva eficiència.
Així proven el nombre de cicles que poden suportar aquestes bateries. Així proven el nombre de cicles que poden suportar aquestes bateries.

page2_img1

Per aconseguir aquesta millora, els investigadors han utilitzat iodur de liti com a mediador i òxid de grafè macroporos com a elèctrode. En teoria, amb això les bateries aconseguirien una eficiència energètica del 93%, augmentarien la seva capacitat, serien més lleugeres i els permetria aconseguir 2.000 cicles de càrrega, molt per sobre de les bateries de liti-ió que mòbils, portàtils o automòbils elèctrics usen avui dia.
Podria revolucionar l’automòbil elèctric
Segons els investigadors, l’alta densitat de càrrega que genera permetria a un vehicle elèctric equipat amb bateries d’aquest tipus recórrer més de 660 quilòmetres (per exemple, el trajecte Madrid-Barcelona) sense haver de connectar-lo a una presa elèctrica. Això posaria a aquests cotxes al mateix nivell que els equipats amb motors de gasolina, eliminant una de les seves principals barreres: el nombre de quilòmetres capaços de recórrer abans que es descarregui la bateria.
I no només milloraria la capacitat, sinó que el liti-aire augmentaria la seva vida útil. El liti es degrada amb el temps i té una durada limitada.
Si en el futur s’implementen aquestes millores en les bateries dels cotxes, la capacitat, el nombre de cicles i el pes seran determinants perquè aquests vehicles arribin a un públic encara reticent a passar-se al motor elèctric a causa de les seves limitacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.