L’empresa Proterra presenta un autobús elèctric amb 450 km d’autonomia

L’autobús elèctric Proterra Catalyst XR trenca el tòpic, i amb els seus 415 km d’autonomia pretén substituir als milers i milers d’autobusos dièsel que es mouen per les ciutats. Com ja sabem, el desenvolupament dels vehicles elèctrics ha estat sempre molt centrat en el disseny i desenvolupament de vehicles petits, per així poder tenir una major autonomia, però la marca d’autobusos Proterra ha decidit canviar les regles del joc.

Ryan Popple, cap del departament de comunicació d’aquesta startup i empleat de Tesla, s’ha centrat en aconseguir que els autobusos elèctrics siguin una realitat tan tangible com la dels cotxes i ho ha aconseguit. El bus pot recórrer 415 km amb una sola càrrega, superant així el nombre de quilòmetres que solen compondre la ruta de qualsevol autobús. La seva bateria està composta per un pack de 8 cel, arribant a aconseguir una capacitat de 257 kWh. Però encara hi ha més, pot ser recarregada en tan sols una nit, encara que també està pensada la seva recàrrega sense fils en estacions de recàrrega, en cas de ser necessària.

page2_img1

El seu disseny és molt aerodinàmic, característica que es converteix en el seu principal avantatge ja que permet un estalvi considerable d’energia. La seva carrosseria està feta de fibra de carboni ultralleugera i les bateries són més petites, si les comparem a les que estem acostumats.

“Tots els projectes de cotxes elèctrics han sorgit a partir de la carrosseria d’acer característica dels cotxes dièsel” afirma Popple “Nosaltres hem construït uns autobusos que han estat construïts i dissenyats des de zero per ser un vehicle elèctric”. La distància que aquest vehicle pot recórrer és significativament major a altres projectes com l’autobús elèctric de BYD, que podia recórrer 250 quilòmetres. A més, pretenen augmentar la seva capacitat amb una nova bateria que inclogui un pack de deu bateries XR, la qual permetria arribar a una autonomia de 483 km / h.

page2_img1

L’objectiu de Ryan Popple és substituir en cinc anys els autobusos dièsel de les ciutats del sud de Califòrnia. Però no és tasca fàcil ja que és difícil competir amb les empreses autobusos dièsel que fabriquen 50 vehicles a la setmana. Tot i així, la viabilitat de l’autobús està demostrada i algun dia podria ser una realitat veure als nostres carrers cotxes 100% ecològics.

Font: Proterra

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.