La plataforma LIVE renova el seu acord d’activitat

La Plataforma público-privada LIVE ha renovat per tercera vegada consecutiva un acord multilateral per continuar la seva activitat: fomentar la mobilitat sostenible, essencialment dels vehicles elèctrics i de gas natural, amb l’objectiu compartit de desenvolupar projectes, polítiques estratègiques, nous models de negoci i crear una xarxa de coneixement sobre la mobilitat sostenible.

La signatura, que compta amb el suport de l’Administració Pública i de diverses empreses del sector privat que treballen per l’ecologia urbana, va tenir lloc a l’Auditori Cibernàrium de l’edifici Media-TIC, un emblema de l’eficiència energètica i ecològica de la ciutat.

page2_img1

L’acte va estar presidit per Mercedes Vidal, Regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i Presidenta de la Plataforma LIVE. En aquest sentit, l’entitat serà gestionada i coordinada pel mateix consistori, concretament per l’Àrea d’Ecologia Urbana, configurant-se com un òrgan sense personalitat jurídica pròpia i d’actuació conjunta entre el sector públic i el privat. La regidora ha destacat que amb la continuïtat de l’entitat s’aconseguirà una transformació industrial a Catalunya i la generació de nova activitat econòmica relacionada. “És una oportunitat per posar en pràctica les propostes i objectius establerts en el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona (PMU 2013-2018)”, ressalta.
Les xifres de penetració relativa dels vehicles elèctrics justifiquen la renovació del conveni de la Plataforma LIVE doncs, gràcies al suport i a la promoció de vehicles i infraestructures d’energies alternatives que realitza l’entitat juntament amb els seus membres, Barcelona i Catalunya lideren el nombre de matriculacions de vehicles elèctrics de tot l’Estat espanyol. Segons dades de la DGT, del total de noves matriculacions de vehicles elèctrics al 2016 (3114 VE), el 40% s’han matriculat a Catalunya i un 15% al municipi de Barcelona.
Així també, al municipi de Barcelona, la quota de matriculacions de vehicles elèctrics és de 15 vehicles per cada 100 noves matriculacions, fet que multiplica per 6 la mitjana estatal.

“Barcelona és la ciutat europea amb més motos elèctriques”

Per això mateix la ciutat se situa per sobre la mitjana europea i a l’alça de països com França o Alemanya. De fet, Barcelona és la ciutat més densa si de punts de recàrrega ràpida es tracta: els usuaris disposen d’un punt de recàrrega ràpida, públic i gratuït a menys de cada 2 quilòmetres.

page2_img1

Barcelona és la ciutat europea amb més motos elèctriques (1120 e-motos matriculades), i és per això que compta amb 150 punts de recàrrega exclusius per a aquests tipus de vehicles i disposa de dos projectes innovadors de moto elèctrica compartida. Els autobusos, per la seva banda, són un altre punt fort: s’acaben d’incorporar 2 autobusos 100% elèctrics, fent que Barcelona compti amb una de les flotes d’autobusos més sostenible d’Europa.

“Catalunya disposa d’un pla d’infraestructures de punts de recàrrega que pretén aconseguir en un període de tres anys 100 estacions de recàrrega rapida a la xarxa viària, 400 estacions de recàrrega semi-rapida i 25.000 punts de recarrega vinculada”

Els vehicles propulsats per gas natural vehicular tampoc es queden enrere: durant l’últim any, s’han incorporat al parc de vehicles de la província de Barcelona més de 200 nous vehicles de gas natural.
Actualment Catalunya compta amb 11 estacions de gas natural vehicular (GNV), de les quals 9 es troben a la província de Barcelona. Catalunya és la comunitat autònoma amb més estacions de gas natural liquat (GNL), amb un total de 5.

page2_img1

Catalunya disposa, des del passat mes de juny, d’un pla d’infraestructures de punts de recàrrega que pretén aconseguir en un període de tres anys 100 estacions de recàrrega rapida a la xarxa viària, 400 estacions de recàrrega semi-rapida i 25.000 punts de recarrega vinculada. En aquest sentit, la Plataforma LIVE, juntament amb els membres que la composen, és un dels instruments per canalitzar les actuacions a la ciutat de Barcelona i al territori.
Així doncs, la primera i segona fase del Projecte LIVE, que van des del 2009 fins al 2012 i del 2013 al 2015, van servir per forjar les bases del seu desenvolupament en el territori i l’ampliació dels seus membres. Al llarg del temps ha anat reprenent la seva activitat amb l’objectiu de mantenir i incrementar el posicionament estratègic de Barcelona, i també de Catalunya, com a centre internacional del sector de la mobilitat eficient. El conveni signat és un acord multilateral que aglutina la participació oberta d’entitats relacionades amb l’ús d’energies alternatives. El principal àmbit d’actuació és Catalunya, essent el municipi de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Podeu descarregar-vos totes les fotografies de l’acte de signatura al FLICKR de la Plataforma

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.